رنگ بندی در طراحی سایت آشپزی
نوشته شده توسط : hiwebex

توجه به رنگ بندی در طراحی سایت آشپزی از موارد بسیار مهمی است که می بایست مورد توجه طراحان سایت های آشپزی قرار گیرد. رنگ بندی در طراحی سایت آشپزی و طراحی سایر سایت ها می تواند به لحاظ بصری و روانشناسی بر مشتریان و کاربران اینترنت اثر گذاشته و منجر به بیشتر دیده شدن سایت آشپزی از سوی کاربران اینترنت و موفقیت و سودآوری سایت آشپزی گردد. به منظور استفاده و پیاده سازی صحیح رنگ بندی در طراحی سایت آشپزی، موارد و نکات زیادی می بایست مد نظر طراحان سایت های آشپزی قرار گیرد که در ادامه به بیان و بررسی برخی از این موارد می پردازیم.

نکاتی در خصوص رنگ بندی در طراحی سایت آشپزی

  • استفاده از رنگ مناسب برای پس زمینه سایت آشپزی : در فرایند رنگ بندی در طراحی سایت آشپزی می بایست به انتخاب مناسب رنگ پس زمینه دقت و توجه شود. رنگ پس زمینه سایت آشپزی می بایست به گونه ای توسط طراحان سایت های آشپزی انتخاب شود که در ترکیب با سایر رنگ های رنگ بندی در طراحی سایت آشپزی تناسب داشته و به زیبایی سایت آشپزی بیفزاید. همچنین رنگ پس زمینه می بایست به گونه ای انتخاب شود که جلب توجه بازدیدکنندگان از سایت آشپزی را نیز بنماید.
  • استفاده از ترکیب رنگ مناسب برای غذاها : رنگ بندی غذاهایی که در سایت آشپزی به نمایش گذاشته می شوند، می بایست به گونه ای باشد که اشتها آور بوده و مخاطبین را جذب سایت آشپزی نماید. بدین معنی که مواد غذایی که به منظور طبخ غذا استفاده می گردند، می بایست به گونه ای انتخاب شوند که علاوه بر طعم خوب، به لحاظ رنگ بندی در طراحی سایت آشپزی نیز مناسب بوده و ترکیب رنگی زیبایی ایجاد نمایند.

تأثیر رنگ بندی در طراحی سایت آشپزی

  • ایجاد حس طراوت : رنگ بندی در طراحی سایت آشپزی می بایست به گونه ای باشد که حس تازگی مواد غذایی و سبزیجات به بازدیدکنندگان از سایت آشپزی و کاربران اینترنت منتقل شده و در آنها ایجاد طراوت و نشاط کند. رنگ مواد غذایی در تحریک اشتهای کاربران بسیار نقش داشته و می تواند در انتخاب غذا و سفارش آن از سایت آشپزی بسیار مؤثر واقع شود. بنابراین صاحبان و طراحان سایت های آشپزی نمی بایست نقش و تأثیر رنگ غذاها و همچنین ترکیب رنگی استفاده شده در غذاها را در فرایند طراحی و رنگ بندی سایت آشپزی نادیده بگیرند.
  • القاء طبع غذاها به بیننده : همان طور که مطلع می باشید، از منظر طب سنتی، هر یک از مواد غذایی دارای طبع خاصی بوده و مصرف هر یک از آنها، خاصیت ویژه ای برای مصرف کنندگان داشته و حس خاصی نیز در آنها ایجاد می نماید. رنگ مواد غذایی که دارای طبع گرم می باشند، می بایست به صورت تیره و تند در سایت آشپزی اعمال شود و به همین ترتیب، برای مواد غذایی که دارای طبع سرد می باشند، می بایست از رنگ های سرد و ملایم استفاده شود تا حس سرد بودن طبع این مواد غذایی به درستی به بینندگان و کاربران القاء گردد.

در این مقاله به بررسی رنگ بندی در طراحی سایت آشپزی پرداخته و در ادامه به بیان نکاتی در این خصوص و همچنین تأثیر رنگ بندی مناسب در سایت های آشپزی پرداختیم.

متن قبل: بلاگ در طراحی سایت آشپزی

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: سفارش طراحی سایت شرکتی , انجام طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت ارزی , طراحی سایت صرافی ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: